Wanneer is rechtshulp een verstandige keuze?

Rechtshulp is een verstandige keuze als uw vakantie anders verloopt dan beloofd en de reisaanbieder geen oplossing biedt. Denk aan een slechte accommodatie, ontbrekende diensten of een afgewezen klacht. Met juridische ondersteuning kent u uw rechten en vergroot u de kans op compensatie of herstel.

Kosten van rechtshulp bij reisgeschillen

Het is belangrijk om te weten dat niet alle vertragingen of annuleringen automatisch recht geven op compensatie. Sommige omstandigheden, zoals buitengewone omstandigheden (bijvoorbeeld slecht weer, stakingen van derden, of veiligheidsrisico’s), kunnen de verplichting tot compensatie van de luchtvaartmaatschappij verminderen of tenietdoen.

Hieronder een prijstabel als u kiest gebruik te maken van rechtshulp van Flyct.

Behandeling

Volledige afhandeling door Flyct

x

Geen additionele kosten

x

Expertiserapport

x

Correspondentie met maatschappij

x

Tarief

30% van de uiteindelijke uitkering

Wat zijn de regels omtrent niet-geleverde diensten?

Bij niet geleverde diensten tijdens een vakantie, zoals een gemiste transfer, geannuleerde excursie of ontbrekend ontbijt, gelden duidelijke regels om reizigers te beschermen. De belangrijkste punten:

Overeenkomst is bindend
Alles wat in de reisovereenkomst of offerte is beloofd, moet worden nagekomen. Wordt een dienst niet geleverd, dan is er sprake van wanprestatie.

Recht op compensatie
U heeft recht op een prijsvermindering of schadevergoeding, afhankelijk van de ernst van de tekortkoming.

Meldingsplicht
U moet het gebrek zo snel mogelijk melden bij de reisorganisatie of lokale vertegenwoordiger, zodat zij de kans krijgen het op te lossen.

Bewijslast
Verzamel bewijs, zoals foto’s, correspondentie of verklaringen, om aan te tonen dat de dienst ontbrak.

Pakketreizen
Bij pakketreizen (boekingen met meerdere onderdelen via één aanbieder) geldt extra bescherming onder de Europese Richtlijn Pakketreizen, waardoor de reisorganisator verantwoordelijk blijft voor alle onderdelen van de reis.

Belangrijke thema's binnen niet-geleverde diensten

Rechten bij niet-geleverde diensten

Als tijdens uw vakantie diensten ontbreken die wel zijn beloofd, zoals transfers, excursies of maaltijden, heeft u recht op compensatie. De aanbieder is verplicht de overeenkomst na te komen. Bij een tekortkoming kunt u aanspraak maken op prijsvermindering of schadevergoeding. Zeker bij een pakketreis is de organisator aansprakelijk voor het geheel van de geboekte onderdelen. Juridische ondersteuning helpt u uw rechten effectief af te dwingen.

Overige belangrijke deelonderwerpen

Excursie die niet doorgaat

Wanneer een geboekte excursie onverwacht wordt geannuleerd en er geen passend alternatief wordt geboden, kan dat een wezenlijk deel van uw vakantie beïnvloeden. U heeft dan mogelijk recht op terugbetaling of compensatie, zeker als de excursie onderdeel was van een pakketreis of duidelijk is opgenomen in de boeking.

Accommodatie die niet naar wens is

Als de accommodatie sterk afwijkt van wat beloofd is – denk aan slechte hygiëne, een andere locatie of ontbrekende voorzieningen – dan kan dit worden gezien als wanprestatie. U dient dit direct te melden en heeft recht op herstel, een alternatieve accommodatie of vergoeding van een deel van de reissom.

Voorzieningen die ontbreken

Wanneer beloofde voorzieningen zoals airconditioning, zwembad, wifi of ontbijt niet aanwezig zijn, terwijl ze duidelijk als inbegrepen zijn gecommuniceerd, heeft u recht op compensatie. Ook hier is het belangrijk om het direct te melden en bewijs te verzamelen.

Andere niet geleverde diensten tijdens reis

Naast excursies en voorzieningen kunnen ook andere diensten uitvallen, zoals transfers, bagageservice of entertainment. Als deze onderdelen specifiek in uw boeking zijn opgenomen, geldt ook hier dat u mogelijk recht heeft op compensatie of vervangende service. Een goede klachtprocedure en juridische hulp kunnen hierbij het verschil maken.

 

Onze cliënten geven ons gemiddeld een 8,9!

De medewerkster heeft mij vanaf de start van de zaak volledig geïnformeerd over de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van een succesvolle afwikkeling. Alle contacten waren uiterst vriendelijk en professioneel, met een positieve afloop tot slot. Een voorbeeld van dienstverlening.

Cindy, Putte

Mijn 'zaak' bleek nogal ingewikkeld en de afwerking was langdurig. De verzekering van de tegenpartij heeft er jaren over gedaan om mijn 'zaak' af te handelen. Gelukkig had ik Steven Oldenziel van Flict die mij steeds goed op de hoogte heeft gehouden van alle ontwikkelingen. Hij heeft met zijn fantastische inzet en nauwe betrokkenheid ervoor gezorgd dat alles nu rond is en we het naar mijn volle tevredenheid hebben afgesloten.

Henk, Groningen

De medewerkster heeft mij vanaf de start van de zaak volledig geïnformeerd over de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van een succesvolle afwikkeling. Alle contacten waren uiterst vriendelijk en professioneel, met een positieve afloop tot slot. Een voorbeeld van dienstverlening.

Jan, Asperen

Inmiddels zit ik in een bijna een decennium lange strijd verwikkeld met een tegenpartij in het buitenland, maar mede dankzij de medewerkers van Flyct ben ik tot op heden niets misgelopen. De focus heeft daardoor langere tijd op herstel kunnen liggen en de stress van het regelen werd mij door jullie uit handen genomen. Fijn contact, persoonlijk en "to the point".

Erik, Leeuwarden

De medewerkers van Flyct hebben ons geweldig geholpen en bijgestaan in een moeilijke periode na mijn ongeval. Vol begrip en heel erg behulpzaam.

Maurice, Den Haag

De persoonsgerichtheid was super alles werd goed uitgelegd en als je zelf iets niet wilt hoeft het ook niet

Anne, Rijswijk

Wij adviseren u graag! Hoe nu verder?

U neemt contact op met onze Juridisch Advies & Intake afdeling voor een telefonisch consult met een juridisch specialist. Het consult kost u niets. Binnen 2 werkdagen na het consult neemt de jurist contact met u op om uw zaak te bespreken en verdere stappen te plannen. Als u ervoor kiest om Flyct in te schakelen, gaan wij voor u aan de slag.

Meer lezen over onze werkwijze?

Veelgestelde vragen over geschillen omtrent verblijf

  • Wat kan je doen als overeenkomst niet wordt nagekomen?

    Meld het probleem direct bij de reisleiding of contactpersoon van de aanbieder en vraag om een schriftelijke bevestiging van je klacht én een oplossing. Verzamel daarnaast altijd bewijs, zoals foto’s en communicatie. Dien binnen 2 maanden na je vakantie een schriftelijke klacht in. Kom je er niet uit? Schakel dan Flyct in voor verdere hulp.

  • Wat als excursie niet doorgaat tijdens vakantie?

    Als een excursie niet doorgaat, is de organisator verplicht je hier zo snel mogelijk over te informeren. In de meeste gevallen heb je recht op terugbetaling van het betaalde bedrag, tenzij in de voorwaarden anders is afgesproken. Vaak biedt de reisorganisatie ook een alternatief, een vergoeding of een tegoedbon aan. Je bent echter niet verplicht hier gebruik van te maken. Kom je er niet uit met de reisorganisatie? Dan kun je Flyct inschakelen.

  • Wie moet ik bellen als tijdens reis iets verkeerd gaat?

    Als er tijdens een reis iets verkeerd gaat, neem dan eerst contact op met de reisorganisatie of de contactpersoon. Bij noodgevallen kun je ook contact opnemen met de lokale hulpdiensten. Kom je er met de reisorganisatie niet uit, of heb je juridische hulp nodig? Neem dan contact op met Flyct.

Schakel ons in bij reisgeschillen

Voor juridisch advies over reisgeschillen kunt u Flyct inschakelen. Flyct biedt gespecialiseerd advies en ondersteuning op het gebied van reisgeschillen. Met onze expertise kunt u op een professionele manier uw reisgeschil  aanpakken.

Neem contact met ons op en wij helpen u graag verder: 088 – 100 4300 of nieuweschade@flyct.nl
Of vul het formulier in en wij bellen u zo snel mogelijk terug.

Algemene voorwaarden Rechtshulp

Klik hier voor de Algemene voorwaarden van Flyct Rechtshulp.

Benader mij*
Heeft u de algemene voorwaarden gelezen?*