Aansprakelijkheid bij pakketreis
De reisorganisatie is verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de hele pakketreis, inclusief vervoer, accommodatie en excursies. Ook als onderdelen door derden worden verzorgd, blijft de reisorganisatie aansprakelijk. Bij problemen moet zij zorgen voor een passende oplossing of compensatie, volgens Europese wetgeving die reizigers beschermt.
Klachten over pakketreis
Klachten ontstaan vaak door afwijkingen in accommodatie, vertragingen, slechte service of geannuleerde excursies. Meld problemen direct bij de reisorganisatie of ter plaatse. Wordt de klacht niet goed opgelost, dan kunt u een formele klacht indienen en eventueel juridische hulp inschakelen.
Wijzigen van reis
Kleine wijzigingen in de reis zijn toegestaan, maar bij grote veranderingen zoals een andere bestemming of slechtere accommodatie moet u geïnformeerd worden. U mag de reis dan kosteloos annuleren of een passend alternatief krijgen.
Annuleren of beëindigen van reis
Annulering door de reiziger kan kosten met zich meebrengen, afhankelijk van het moment. Bij annulering door de reisorganisatie krijgt u uw geld terug en soms een vergoeding. Bij voortijdige beëindiging door gebreken heeft u mogelijk recht op compensatie voor gemaakte kosten en gemiste vakantiedagen.