Wanneer is rechtshulp een verstandige keuze?

Rechtshulp kan waardevol zijn bij klachten over een pakketreis wanneer de accommodatie ernstig afwijkt van wat is geboekt, wanneer excursies of onderdelen van de reis niet doorgaan zonder goede reden, of als u te maken krijgt met slechte service, vertragingen of onveilige situaties. Ook als de reisorganisatie uw klacht afwijst of onvoldoende reageert, is het verstandig om juridische ondersteuning in te schakelen.

rechtshulp bij klacht over pakketreis

Wat zijn de kosten voor rechtshulp bij reisgeschillen?

Het is belangrijk om te weten dat niet alle vertragingen of annuleringen automatisch recht geven op compensatie. Sommige omstandigheden, zoals buitengewone omstandigheden (bijvoorbeeld slecht weer, stakingen van derden, of veiligheidsrisico’s), kunnen de verplichting tot compensatie van de luchtvaartmaatschappij verminderen of tenietdoen.

Hieronder een prijstabel als u kiest gebruik te maken van rechtshulp van Flyct.

Behandeling

Volledige afhandeling door Flyct

x

Geen additionele kosten

x

Expertiserapport

x

Correspondentie met maatschappij

x

Tarief

30% van de uiteindelijke uitkering

Wie is er aansprakelijk bij een pakketreis?

Bij een pakketreis is de reisorganisatie aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de geboekte reis, ook als onderdelen worden uitgevoerd door andere partijen, zoals luchtvaartmaatschappijen of lokale accommodaties. Dit is vastgelegd in de Europese richtlijn voor pakketreizen, die consumenten extra bescherming biedt. Als bijvoorbeeld de accommodatie ernstig afwijkt van wat beloofd is, een excursie vervalt of er sprake is van vertraging, dan moet de reisorganisatie hiervoor een passende oplossing bieden of compensatie regelen. Deze aansprakelijkheid geldt ook als de fout is gemaakt door een derde partij die namens de reisorganisatie handelt. Het is daarom belangrijk om uw klacht altijd eerst bij de reisorganisatie in te dienen.

Voorbeelden van problemen met pakketreizen

Onze cliënten geven ons gemiddeld een 8,9!

De medewerkster heeft mij vanaf de start van de zaak volledig geïnformeerd over de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van een succesvolle afwikkeling. Alle contacten waren uiterst vriendelijk en professioneel, met een positieve afloop tot slot. Een voorbeeld van dienstverlening.

Cindy, Putte

Mijn 'zaak' bleek nogal ingewikkeld en de afwerking was langdurig. De verzekering van de tegenpartij heeft er jaren over gedaan om mijn 'zaak' af te handelen. Gelukkig had ik Steven Oldenziel van Flict die mij steeds goed op de hoogte heeft gehouden van alle ontwikkelingen. Hij heeft met zijn fantastische inzet en nauwe betrokkenheid ervoor gezorgd dat alles nu rond is en we het naar mijn volle tevredenheid hebben afgesloten.

Henk, Groningen

De medewerkster heeft mij vanaf de start van de zaak volledig geïnformeerd over de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van een succesvolle afwikkeling. Alle contacten waren uiterst vriendelijk en professioneel, met een positieve afloop tot slot. Een voorbeeld van dienstverlening.

Jan, Asperen

Inmiddels zit ik in een bijna een decennium lange strijd verwikkeld met een tegenpartij in het buitenland, maar mede dankzij de medewerkers van Flyct ben ik tot op heden niets misgelopen. De focus heeft daardoor langere tijd op herstel kunnen liggen en de stress van het regelen werd mij door jullie uit handen genomen. Fijn contact, persoonlijk en "to the point".

Erik, Leeuwarden

De medewerkers van Flyct hebben ons geweldig geholpen en bijgestaan in een moeilijke periode na mijn ongeval. Vol begrip en heel erg behulpzaam.

Maurice, Den Haag

De persoonsgerichtheid was super alles werd goed uitgelegd en als je zelf iets niet wilt hoeft het ook niet

Anne, Rijswijk

Wij adviseren u graag! Hoe nu verder?

U neemt contact op met onze Juridisch Advies & Intake afdeling voor een telefonisch consult met een juridisch specialist. Het consult kost u niets. Binnen 2 werkdagen na het consult neemt de jurist contact met u op om uw zaak te bespreken en verdere stappen te plannen. Als u ervoor kiest om Flyct in te schakelen, gaan wij voor u aan de slag.

Meer lezen over onze werkwijze?

Veelgestelde vragen over reisgeschillen

  • Wanneer is iets een pakketreis?

    Er is sprake van een pakketreis wanneer ten minste twee verschillende reisdiensten zoals: vervoer, accommodatie, autohuur of een andere toeristische dienst worden gecombineerd tot één geheel voor dezelfde reis of vakantie. Dit kan het geval zijn wanneer deze diensten bij één aanbieder worden aangeboden en geboekt, wanneer ze worden gecombineerd voordat je akkoord gaat met de boeking, of wanneer ze via een gekoppeld boekingsproces bij verschillende aanbieders worden gereserveerd. In al deze gevallen gelden de regels en beschermingen die verbonden zijn aan een pakketreis. Heb je vragen over je rechten bij een pakketreis of loop je ergens tegenaan? Neem dan contact op met Flyct.

  • Wie is er aansprakelijk voor schade bij pakketreis?

    Bij een pakketreis is de reisorganisatie aansprakelijk voor schade die ontstaat, zolang de schade niet is veroorzaakt door eigen schuld van de reiziger of overmacht. Loop je tegen problemen aan of wil je weten wat jouw rechten precies zijn? Neem dan contact op met Flyct.

  • Wat als een reisorganisatie failliet gaat?

    Als een reisorganisatie failliet gaat, ben je bij een pakketreis meestal goed beschermd. Dergelijke organisaties moeten zijn aangesloten bij een garantieregeling, zoals de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Hierdoor krijg je je geld terug als de reis niet doorgaat, of wordt je terugreis geregeld als je al op bestemming bent. Controleer altijd vooraf of de reisorganisatie bij een erkend garantiefonds is aangesloten. Is dat niet het geval, dan loop je het risico je geld kwijt te raken en is juridisch advies aan te raden. Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met Flyct.

Juridisch advies bij reisgeschillen nodig?

Voor juridisch advies over reisgeschillen kunt u Flyct inschakelen. Flyct biedt gespecialiseerd advies en ondersteuning op het gebied van reisgeschillen. Met onze expertise kunt u op een professionele manier uw reisgeschil aanpakken.

Neem contact met ons op en wij helpen u graag verder: 088 – 100 4300 of nieuweschade@flyct.nl
Of vul het formulier in en wij bellen u zo snel mogelijk terug.

Algemene voorwaarden Rechtshulp

Klik hier voor de Algemene voorwaarden van Flyct Rechtshulp.

Benader mij*
Heeft u de algemene voorwaarden gelezen?*